Specialisaties

Sportkinesitherapie

Heeft u een spierverrekking, scheur, peesontsteking, instabiliteitsklachten, een omgeslagen enkel of eender welk overbelastingsletsel en dit tijdens of na het uitvoeren van uw sport? We behandelen zowel acute blessures als chronische klachten op een sportspecifieke manier. Daarnaast hechten we ook veel belang aan blessurepreventie en het adviseren alvorens je jouw uitdagingen aangaat. Dit om jou als sporter zo snel en zo goed mogelijk terug te laten doen wat je graag doet.

Manuele Therapie

Deze therapie is gericht op aandoeningen van het houdings- en bewegingsapparaat. Het behandelen van deze klachten gebeurt door middel van manuele technieken zoals mobilisaties, manipulaties, ...

Pre- en post-operatieve revalidatie

Word of ben je geopereerd?
Voor dat je geopereerd wordt, bereiden we jou voor op de operatie en de revalidatie. Dit doen we door jou te informeren, jouw lichaam te versterken daar waar nodig en eventuele transfers (stappen met krukken, in en uit bed, trappenlopen,…) die je na de operatie nodig hebt, aan te leren. Bij de post-operatieve revalidatie begeleiden we jou om zo goed mogelijk te herstellen. We werken zowel op de te herstellen structuren als op het volledige lichaam. De revalidatie bestaat uit manuele technieken en specifieke oefeningen op jouw maat.

Dry Needling

Een valpartij, stress, overbelasting of inactiviteit van jouw spieren kan zorgen voor pijnlijke verhardingen in de spier. Deze verhardingen worden spierknoopjes of ook wel ‘triggerpoints’ genoemd. Triggerpoints kunnen bewegingsbeperkingen, stijfheid, krachtverlies en pijnklachten veroorzaken. Door middel van Dry Needling ontwarren we de spierknoop(jes) waardoor de spieren zich zullen ontspannen, de doorbloeding verbetert en de pijn afneemt.

Blessurepreventie

 “Beter voorkomen dan genezen”

Werk je toe naar een bepaald doel of prestatie? Jouw avontuur moet geleidelijk aan, progressief en evenwichtig zijn. Wij begeleiden jou hierbij en passen factoren aan waar nodig.

Sportmassage

Losmaken van de spieren voor/na inspanningen. Dit doen we om te zorgen voor een betere doorbloeding en herstel van de spieren en het helpt bij het voorkomen van blessures.